gruby brzuch

Uwaga na pozorne odchudzanie

Skuteczne suplementy na odchudzanie, to takie, które pozwolą na redukcję wagi poprzez zminimalizowanie tkanki tłuszczowej w organizmie, zapewniając trwały efekt, bez efektu jo-jo. Ale jak z gąszcza tabletek wyłuskać te,  które będą odpowiednie dla Ciebie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.

Kiedy rozpoczynamy walkę ze zbędnymi kilogramami jesteśmy zdeterminowani i nakierowani na sukces. Skupiamy się na tym, co jest naszym celem, czyli na systematycznej utracie kilogramów. Tutaj koncerny farmaceutyczne przychodzą nam z pomocą, serwując całą gamę suplementów. Jednak należy uważać, ponieważ w pięknych opakowaniach kryją się najzwyklejsze tabletki zawierające diuretyki. W efekcie bardzo szybko tracimy na wadze, jednak spadek jest spowodowany utratą wody z organizmu, a nie spadkiem zawartości tkanki tłuszczowej. Utrata wody jest efektem bardzo krótkotrwałym i już po kilku dniach, nasze odchudzanie przestanie być takie wspaniałe. Organizm szybko rozprawi się z nadmiernym drenażem i będzie starał się powrócić do stanu równowagi. Niestety, aby skutecznie schudnąć należy trzymać się zasady zdrowa dieta + aktywność fizyczna + mądra suplementacja.

Tabletki hamujące apetyt

Sposób ich działania jest niezwykle prosty. Mianowicie mają one za zadanie blokować uczucie głodu. Zawierają one włókna roślinne (metylocelulozę, agar, ksantan), które pęcznieją w żołądku absorbując wodę. Dzięki temu czujemy się pełniejsi, a po posiłku bardziej najedzeni, a podczas regularnego suplementowania mamy mniejszy apetyt. Tego rodzaju tabletki są ogólnodostępne w aptekach i sklepach specjalistycznych. Zwykle przyjmuje się je pół godziny przed posiłkiem, popijając dużą ilością wody.

Spalacze tłuszczu

Suplementy spalające tłuszcz to tak zwane termogeniki. Ich sposób działania opiera się na podniesieniu ciepłoty ciała, wywołując reakcje termiczne, wewnątrz organizmu. Zwiększają potliwość ciała, a ich składniki oddziaływają na układ krwionośny przyspieszając krążenie krwi. Wpływa to w istotny sposób na wydajność organizmu w trakcie aktywności fizycznej. Dajemy z siebie więcej. Ponadto dzięki dużej ilości zawartej w nich kofeiny pobudzają organizm i dodają energii, sprawiając, że jej źródłem w organizmie staje się tłuszcz zmagazynowany w tkance tłuszczowej, a nie glukoza. Ważną kwestią jest fakt, że po spalacze mogą sięgać jedynie osoby całkowicie zdrowe, które nie borykają się z chorobami serca, czy układu krwionośnego. W ich skład obok kofeiny, bardzo często wchodzi kapsaicyna, piperyna, L- karnityna oraz wiele ekstraktów ziołowych. Swoją złożonością potrafią naprawdę wiele zdziałać, jeśli dołączymy do tego oczywiście zbilansowaną i zdrową dietę oraz aktywność fizyczną. Są dostępne w sklepach dla sportowców.

Tabletki podkręcające metabolizm

Kapsaicyna – to naturalny stymulator, który na pewno znajdziesz w sowjej kuchni. Występuje ona w ostrych papryczkach chilli. Wyekstrahowana, staje się prawdziwym pogromcą tłuszczu. Rozgrzewa organizm, przyspieszając przemianę materii, a także wpływając na ilość wchłanianego do organizmu tłuszczu. Tabletki z kapsaicyną można kupić w aptekach oraz sklepach z suplementami i odżywkami dla osób aktywnych.

Piperyna- jest to alkaloid, który znajdziemy w czarnym pieprzu. Jest zaliczany razem z kapsaicyną,zarówno do substancji podkręcających metabolizm, jak i do substancji termogenicznych, czyli podgrzewających organizm od środka. Pobudza receptory histaminowe, które są w żołądku, a dokładnie jego błonie ślizowej, potęgując trawienie. Dodatkowo oddziałowuje na układ krwionośny wzmagając ukrwienie tkanek układu pokarmowego, co podnosi wydajność wchłaniania substancji odżywczych z przyjmowanych pokarmów. Kolejnym działaniem piperyny jest działanie na wzrost tkanki mięśniowej. Tabletki z piperyn są dostępne w sklepach z suplementami i odżywkami dla sportowców. Jednak uwaga na skład, ponieważ zawartość piperyny w tabletkach waha się od 3 % aż do 95 % czystej piperyny. Jak wiadomo, im więcej, tym lepiej.

CLA

CLA jest to skrót na kwas linolowy, nazywany także kwasem rumenowym. Jego naturalnym źródłem jest mięso i mleko przeżuwaczy- organizm ludzki nie jest w stanie sam go wytworzyć. Stanowi on częsty składnik suplementów diety, ponieważ jego zażywanie ciągnie za sobą szereg korzyści. Po pierwsze, blokuje on enzym, umożliwiający komórkom tłuszcowym gromadzenie tłuszczu, przez co nie mogą się one rozrastać. Istnieją badania, które dowodzą, ze osoby regularnie zażywające kwas rumenowy, straciły o prawie 10 % tkanki tłuszczowej więcej, niż osoby, które tego suplementu nie przyjmowały. Kolejną zaletą tego kwasu, jest to, że wzmacnia  nasz organizm, co przekłada się na przyspieszenie metabolizmu. Dodatkowo reguluje poziom cukru we krwi, co hamuje napady głodu i zachcianki na słodkości. Można go dostać pod postacią kapsułek lub jako jedną ze składowych suplementów dostępnych w aptekach i sklepach dla sportowców.

Tabletki mające za zadanie zmniejszyć wchłanianie tłuszczu

Są to preparaty, których zadaniem jest zapobiegać nadmiernemu wchłanianiu tłuszczów przez nasz organizm. Minimalizują one ten proces, poprzez zawarty w ich składzie chitosan, który wiąże tłuszcz już w układzie pokarmowym człowieka. Jest to składnik pancerzyków skorupiaków morskich, takich jak krewetki, czy kraby. Pęczniejąc w żołądku, absorbując wodę, tworzy żel,  który sprawia, ze kwasy tłuszczowe nie zostają wchłaniane z treści pokarmowej. Ponadto doskonale absorbuje wodę, także zapewnia uczucie sytości na dłużej, zapobiegając napadom głodu. Należy pamiętać, aby podczas suplementowania tego typu preparatów pić bardzo dużo wody, aby zapobiegać odwodnieniu organizmu. Warto także zwrócić uwagę, że zmniejszając wchłanianie tłuszczu zmniejszamy pobieranie witamin w nich rozpuszczonych takich jak witamina A, D, E i K, więc warto pamiętać także o ich suplementowaniu. Preparaty zmniejszające wchłanianie tłuszczu są dostępne w aptekach.

L- karnityna

Jest to bardzo ważna substancja, która odpowiada za transport kwasów tłuszczowych w naszym organizmie to części komórki, która odpowiada, za wykorzystanie ich jako materiału energetycznego. W taki oto sposób L- karnityna pozwala pozbyć się tkanki tłuszczowej z organizmu. Jednak jej działanie jest najbardziej efektywne, jeśli zostanie ona przyjęta 3 godziny przed planowanym wysiłkiem fizycznym. Najlepiej się sprawdza w połączeniu z treningami aerobowymi i cardio, czyli podnoszącymi nasze ciśnienie krwi. L- karnityna nie będzie działała efektywnie jeśli po jej przyjęciu położymy się na kanapie lub siądziemy za biurkiem. Nasz organizm sam z siebie wytwarza tą substancję, jednak jej ilości ( w granicach 25 %)  nie są wystarczające do redukcji wagi, jeśli borykamy si,ę z dodatkowymi kilogramami. Ponadto usprawnia wydolność naszego organizmu przy długotrwałym wysiłku fizycznym, ponieważ optymalizuje ona procesy energetyczne w mięśniach. Jest dostępna w formie tabletek oraz kondensatów gotowych do wypicia, a można ją kupić w aptekach oraz sklepach specjalistycznych.

Chrom

Chrom stanowi niezwykle ważny, a często pomijany składnik mineralny, niezbędny w diecie każdego człowieka. Dzienne zapotrzebowanie dorosłego człowieka na ten pierwiastek, stanowi 20 – 25 µg u dorosłych kobiet, a u mężczyzn 30 – 35 µg. Niestety trudno jest dostarczyć taką ilość wraz z pożywieniem, dlatego czasami suplementacja staje się jedyną deską ratunku. Preparaty zawierające chrom, mające na celu redukcję wagi, działają na zasadzie hamowania apetytu na słodycze oraz tłuste, wysokokaloryczne produkty. Prosto mówiąc, chrom ułatwia utrzymanie zdrowej diety redukującej tkankę tłuszczową i reguluje poziom cukru we krwi.

Błonnik pokarmowy

Błonnik stanowi niezaprzeczalnie najbezpieczniejszy suplement, który stosują osoby odchudzające się. Jest bardzo częstym składnikiem wielu tabletek mających na celu hamowanie apetytu. Jego główną zaletą jest zdolność do pęcznienia w żołądku, wypełniając go i powodując uczucie sytości. Ma on bardzo korzystny wpływ na pracę układu pokarmowego, zwłaszcza na perystaltykę jelit. Wpływa na gospodarkę cukrową organizmu, przez co stabilizuje poziom cukru i normalizuje poziom insuliny we krwi. Działa skutecznie w kuracjach odchudzających, ponieważ, nie jest trawiony całkowicie przez organizm, a stanowi czynnik wypełniający. Jednak, aby osiągnąć zamierzony skutk należy przyjąć porcję minimum 30 gramów dziennie. Należy mieć także na uwadze, ze nadmierne suplementowanie błonnikiem, niepochodzącym z pożywienia, może rozleniwić jelita, powodując problemy, przy przyjmowaniu mniejszej ilości, powodując zaparcia i bóle brzucha. Produkt jest dostępny w postaci tabletek oraz proszku, można go dostać w aptekach i sklepach specjalistycznych. Naturalnym źródłem błonnika w diecie będą otręby, kasze i produkty pełnoziarniste, a także owoce i warzywa.

Środki przeczyszczające

Są to substancje, które przyspieszają drogę spożytych przez nas produktów, przez układ pokarmowy. Często występują w formie ziołowych wyciągów, między innymi z liści senesu, kory kruszyny, czy korzeni rzewienia. Niejednokrotnie zawierają także substancje moczopędne, takie jak mniszek lekarski, męcznica lekarska oraz brzoza biała. Takie preparaty utrudniają wchłanianie się substancji odżywczych pochodzących z pokarmu  do naszego organizmu, przez co oprócz utraty wagi mogą być powodem utraty ważnych substancji mineralnych, a także w przypadku częstego przyjmowania, nadmiernej utraty wody z organizmu, spowodowanych biegunką. Konsekwencją tych działań, będzie osłabienie organizmu, złe samopoczucie i dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Nadmierna utrata witamin oraz makro i mikroelementów, grozi licznymi zaburzeniami, więc tego typu środki należy stosować z umiarem, jeśli już zdecydujemy się na ich przyjmowanie. Warto także na koniec zaznaczyć, że utrata wagi nie wynika z utraty tkanki tłuszczowej, a z odwodnienia organizmu i niedożywienia organizmu spowodowanego zaburzeniem wchłaniania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *